Egengjord hårinpackning

2014-04-08 @ 20:05:00
Jag har precis sköljt ur min hårinpackning som jag hade i ett lite tag. Jag brukar använda en hårinpackning som jag har köpt hos frisören, men det gjorde jag inte idag. Jag har hört att det ibland kan finnas dåliga medel i såna som man köper som inte är så bra, varken för håret eller för miljön. Det brukar till exempel finnas parfymer i köpta hårinpackningar. Därför bestämde jag mig för att göra en egen hårinpackning av det som vi hade hemma. Man kan använda sig av mycket saker till att göra inpackning själv, men jag använde honung och olivolja idag. Det funkade faktiskt jätte bra och det är både miljövänligt och billigt! Ta bara ungefär 2 msk olivolja och 2 msk honung, sen är det bara att blanda ihop dem och applicera det i håret :)
 
En bild när jag precis hade applicerat hårinpackningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0