Hårinpackning

2014-04-22 @ 20:19:00
Jag skulle ha en hårinpackning i håret idag och då kom jag på att jag kan visa hur jag gör när jag lägger in den. Jag försökte beskriva och ta så bra bilder som möjligt. Hoppas det blev bra!
 
1. Jag börjar med att skölja igenom håret med vatten.
2. Sen schamponerar jag in håret. (Schampot jag använde just nu ser ni på bilden här nedan). Anledningen till att jag schamponerar håret och inte bara blöter det är för att få bort all smuts innan jag lägger i hårinpackningen sen. Om håret är rent är det lättare för hårinpackningen att tränga in i håret än om det var lite smutsigt.
3. Sen sköljer jag såklart ur schampot ur håret.
4. När jag har sköljt ut allt schampo kramar jag ur vattnet ur håret, först med händerna och sen med en handduk.
5. Sen masserar jag in hårinpackningen i hela håret (Vilken hårinpackning jag använde idag ser ni på bilden lite längre ner).
6. Sen kammar jag igenom håret med min tangel teezer som jag skrev om här på bloggen för inte så länge sen. Den här borsten är verkligen jättebra för att borsta igenom blött hår med.
7. Och slutligen sätter jag upp håret i en bulle och så låter jag inpackningen sitta i ett tag. Den hårinpackningen jag använde idag ska man bara ha i håret i 1-2 minuter, men jag har i det lite längre än så.
 
Schampot jag använder just nu är det här från Tresemmé. Det jag tycker är så bra med det här schampot är ju såklart att det är bra, men det är också för att förpackningen är så stor så det känns nästan aldrig som att den tar slut, och det är ju jättebra!
 
Hårinpackningen jag använde idag kommer från Disp. Den är till för blont hår och funkar ungefär som ett silverschampo fast det är en inpackning också. Den är jättebra fast den är snart slut som ni ser :/ Så snart måste jag iväg och köpa en ny hårinpackning för blont hår. Jag har lite andra inpackningar också men de är inte för blont hår som jag behöver nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0