Mixing Liquid

2014-04-17 @ 21:18:00
Jag tänkte tipsa om en jättebra produkt som jag ibland använder mig av när jag gör min eyeliner. Produkten heter Mixing Liquid och kommer från Make up store. Det är en genomskinlig vätska som man ska blanda med ögonskuggor eller rouge som man sedan kan dra en eyeliner av. Detta gör då att man inte behöver köpa så många olika eyeliners, man behöver bara blanda en skugga i den färgen man vill ha och blanda den med Mixing liquid. Då behöver man inte köpa en ny dyr eyeliner, och på så sätt sparar man ju pengar! Och den är ju jättebra! Man kan blanda vilken färg på eyelinern man vill genom att använda den färgen på skuggan man vill ha. Man behöver inte vara så tråkig som jag var som bara använde svart, haha! ;) Jag tycker också att eyelinern håller bättre med Mixing liquid än vad den gör med mina andra vanliga eyeliners. Med ''vanliga'' menar jag redan färdig blandade eyeliners. Fast det beror ju på om den är vattenfast eller inte, dock så äger inte jag någon vattenfast eyeliner.
 
Jag tänkte vissa er hur man gör när man använder Mixing liquid. Jag försökte så gott jag kunde! Hoppas att jag förklara tillräckligt bra!
 
Såhär se Mixing liquid produkten ut.
 
Jag använde mig av en ögonskugga från IsaDora som jag har haft väldigt länge, det är därför den ser lite smutsig ut.. Man kan som sagt använda viken ögonskugga man vill.
 
1. Jag börjar med att hälla några droppar av Mixing liquid på ett fat. Man kan använda vad man vill att blanda det i, vissa blandar det i locket men jag blandade det på ett fat idag.
 
2. Sen skrapar jag upp lite ögonskugga med baksidan av min borste från Make up store som jag sedan kommer att dra eyelinerna med sen.
 
3. Sen häller jag ögonskuggan på fatet där jag hällde Mixing liquid innan, och bara blandar tills det inte finns några klumpar kvar. (Jag har inte blandat klart på bilden)
 
Och sen är det bara att dra en eyeliner! Så enkelt var det!
 
Sen la jag bara på mascara. Mer bilder på hela sminkningen kommer imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0