Var stolt över dig själv

2014-02-25 @ 21:49:00
 Tänk bort det otrevliga i texten ovan, hihi. 

Jag tycker att alla ska få använda så mycket smink man vill. Om du känner dig trygg med att använda mycket smink så gör det, och tvärt om också, om du känner dig trygg med att inte ha något smink alls så ska du köra på det. Ingen ska få dig att känna att du gör fel genom att vara dig själv. Man får använda så mycket smink man vill bara man trivs i det. Det är viktigt att tro på sig själv och inte lyssna för mycket på alla andra. I mitt fall har jag fått mycket bättre självförtroende sen jag började använda mer smink. Jag har alltid haft ett rätt så dåligt självförtroende men det var mycket värre när jag var liten, nu känner jag mig faktiskt fin. Jag kan känna mig fin i skolan, det var omöjligt för mig för några år sen. När jag var liten var jag väldigt otrygg i mig själv. Det berodde mycket på att jag kände mig för lång, jag var mycket längre än alla andra när jag var yngre och det tyckte jag inte om alls. Jag brukade gå och försöka böja mig eller gömma mig lite bakom andra för att jag kände mig för lång. Det värsta var nog när jag blev kallad för ''lågben'' eller något liknande. Men nu är jag stolt över min längd och de flesta har vuxit ikapp mig nu också. Jag hade glasögon när jag var liten också och det var något jag verkligen inte kände mig trygg i. Därför skaffade jag linser och det kan vara bland det bästa jag har gjort. Jag började också använda mycket mer smink och det är jag stolt över. Jag har verkligen förändrats jätte mycket sen bara några år tillbaka, både i utseendet och självförtroendet. Och som sagt, jag säger inte att det är fel att inte använda smink heller. Det är bara att jag känner mig mycket tryggare och finare i att ha mycket smink. 
 
Jag vill bara säga att jag skriver inte det här inlägget för att jag vill att folk ska tycka synd om mig. Det var absolut inte därför jag skrev inlägget. Det finns folk som har det mycket, mycket värre än vad jag hade det.
 
Vara stolt över vem du är och hur du ser ut. Låt inte andra få dig känna något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0